Lijnsheike revival

Een oude verbinding wordt weer tot leven gebracht met enerverende activiteiten en ingenieuze ingrepen in het straatbeeld en parkaanzicht.

Het Lijnsheike was ooit dé verbindingsweg tussen ‘stad’ en de Heikant, en daarna richting Loon op Zand, Waalwijk, Udenhout etc. Het was een zogeheten ‘lint’ dat de herdgangen Goirke en Heikant verbond. In de jaren twintig verdwenen al stukjes Lijnsheike voor de aanleg van ringbaan en kanaal. Later werd 200 meter herbenoemd tot Oude Lind. Eind jaren ‘60 werd nog eens 800 meter van de plattegrond geveegd voor een winkelcentrum, woningen en parkjes. Nu resteert 200 meter tussen de Beethovenlaan en Leharstraat.
In april gaan we het Lijnsheike reconstrueren aan de hand van oude foto’s, kaarten en bewonersverhalen. Hoe we dat precies gaan doen is nog in ontwikkeling maar het wordt een zeer belevenswaardige ervaring, met een link gelegd naar de (bouw-)ontwikkelingen die nabij het winkelcentrum gaan plaatsvinden.

Datum:
Tijd: